Wednesday, February 03, 2010

bola dan itu ini;

Semua House, Jalan TAR

Meneropong kawasan Semua House. Tempat kerja baru org tu. takut dia sesat. tunjuk la dari LRT Maluri (rumah) sampai ke Semua House. Siap naik tingkat 18 (tempat training). Kalo sesat gak tatau la. Alhamdullilah xsesat. Sempat membeli tudung baru di Jalan TAR. style baru? hehe

Arsenal 1- 3 Manchester U

Frust. Bengang. Geram. Excited. Ngantok. ZZZZzzzz.

Tido lepas half time. sbb bengang man u dah skor 2 mase tu. A good 1/2 game tp Arsenal sangat2 lemah di barisan hadapan. Hancosss. Walaupon tgk dgn org2 tersayang, aku masih tertedo jugak. haha. A good game di kampung.

Pasar Malam Tampin

Hasil belian: Ikan keli salai masak lemak cili api, rojak, kebab dan burger.
Pertama kali bawak org tu ke pasar malam tampin. lain sangat suasana katanya. tak kesah lah. yang penting dapat cari barang makanan. hehe

Hospital Melaka

Membawa ayah ke cekap. Sengal punye atendan spital sbb suruh aku dan ayah pergi ke unit hemodialisis yg nun jauh di blok D (1.5KM) padahal patutnye jumpe doc yg 5 meter je dr tempat register. hospital kerajaan masih di takuk sama. piagam pelanggan ada digantung di merata-rata tempat. '5 minit masa mendaftar, 30 minit menunggu giliran' HAMPEH. 2jam menunggu. baru dapat jumpe doctor. Appointment pkl 2 ptg jd pkl 430 petang. 30 min mase dari tmpt reg ke blok D dan blok D ke tmpt reg.

Makan Sedap Corner, Tampin

Sedap siot Ikan Sardin Masak Lemak Cili Api mak aku. Makan bertambah 2 kali, Ikan sardin 2 ketul. TERBAIK! hehehehe.


10 comments:

Unknown said...

congrates paeh!!

Mag said...

hoh. ikan sardin pon korang masak lemak cili api jugak ke?

simah said...

ain: paih say thanks! haha

magh: SEDAP WOOOOOO!! try rr bt. kompem ko addicted. haha

Hani said...

hehe sima masakla kt ktrg skali cakap je lebih!!! haha :P:P

simah said...

zac: boleh saje! datang r kl!

RS. said...

dude, it sounds and looks weird.... but i guess wait till i tried it!!!
HAHAHA slalu jual mahal kat mknn yg sedap at first!

simah said...

raje: same la mase aku makan sardin masak lemak 1st time. tp skali rase, sampai bile2 nak lg! hahaha

~ WindStruck ~ said...

aku sgt suke sardin...bler aku lama x blk kampung..mak aku akan tanya nak mak masak spesel ape??? sardin, pucuk ubi rebus and telur dadar..klu ade tempoyak...lg best... :-)

tp mak aku masak sambal je....boleh wat masak lemak ek? kene basuh dulu ke sardin tu sbb kan die ada sos tomato

simah said...

haha. aku suke sume sardin apiz. sambal bley, masak lemak bley, kari pon bley.

tayah buang sambal xpe. masuk skali ngn sambal2 die. SEDAP WOOOO!! hehe

yuyueyuliana said...

xpena dgr org msk sardin msk lemak :)