Tuesday, March 30, 2010

bila otak punye skru ade longgar sedikit a.k.a weng

manusia memang tak pernah bersyukur kan.

bila jauh, mengomel,
bila dekat, merungut,
bila ada, muncung,
bila tiada, merajuk,
bila ditinggal, merengek,
bila dibelai, meminta lebih,
bila dimarah, marah balik,

manusia, manusia

bila surut marah, baru berpikir,
bila reda, baru guna otak,
(sebelom ni otak kat lutut?)
bila dah terlambat, baru nak menyesal,

tapi hati cakap asyik aku mengalah, bila ego kau nak berubah?

hati ikut nafsu memang begitu,
hati ikut syaitan memang begitu,
hati perlu bersih, suci, ikhlas,
baru semua kita buat berkat.

bengang la. kenapa selalu rasa macam ni.

tapi kau pon sama,

kau tak paham hati aku,
kau tak pernah seluk hati aku,
kau main terjah, terobos, selambe redah,
konon aku ni macam hati kerbau la kau buat.
maka aku pon berperangai seperti kerbau juga lah.

macam mana nak tahan?

jawab la labu.

No comments: