Tuesday, May 26, 2015

Cahaya Bunga Syurga;

Mencari cari rentak hidup
Terbang seperti si anak burung
Bertatih tatih; petah lalu melebarkan sayapku
Namun ia masih takut untuk berdiri di hujung dahan
Memikirkan adakah aku cukup tuntas untuk berlari dan terbang

Dari rawatan pertama hingga yang terakhir 
Mengendong anakku yang makin matang dirahimku
Tuhan kabulkan doaku untuk aku tabah
Memang aku dikurnia tabah 
Dugaan kehilangan kekanda kesayangan
Di saat anakku masuk 4 bulan 
Bukan mahu mendada ke langit
Tapi aku cuba kuat demi anakku dan keluargaku
Dan Tuhan itu Maha Pemurah
Mendekatkan suamiku padaku
Di saat aku menunggu hari lahirmu wahai puteriku

Lahirnya dia diminggu 39 hari ke 2
Alhamdulillah Ya Rabb
Cukup sifatnya rupanya
Segala Puji Untukmu Ya Allah
Nur Airis Jannah; 
Cahaya Mata Syurga; 
Cahaya Bunga Syurga







No comments: